بعد از جنگ جهانی.

بعد از جنگ جهانی و اشغال فرانسه توسط نیروهای آلمان، برخی از مردم فرانسه رفتار عجیبی پیدا کردند. این عده نام فرزندان خود را هیتلر گذاشته و برخی کار را از این هم فراتر برده و نام نوکر هیتلر و یا کنیز هیتلر گذاشتند. 

نیمی از این جماعت هرگز برج ایفل را ندیدند ولی برای بازدید دیوار برلین حتما میرفتند. با آنکه اصلا آلمانی بلد نبودند اما روزی چند مرتبه رو به دیوار برلین و به زبان آلمانی دعا میخواندند! آنانی که پس از تهاجم و  تجاوز نیروهای آلمان به اجدادشان دو رگه‌ی آلمانی-فرانسوی شده بودند، یک شال اس اس به کمرشان می‌بستند تا همه بدانند آنان از پدر آلمانی‌اند و پس از تهاجم و بر اثر تجاوز بدنیا آمده‌اند، و البته به این امر و وجه تمایزشان افتخار هم میکنند. 

یک عکس از جوانی زیبا، خوشتیپ و خوش هیکل توی خانه‌شان قاب میکردند، و آن را می ستوده و میگویند این عکس هیتلر است. و هر چقدر هم دیگران عکس واقعی هیتلر را نشانشان میدادند، زیر بار نمی رفته و میگویند هیتلر اصلا سبیل نداشته،،

وقتی این ماجرا را برای هموطنان ایرانی تعریف میکنی، میخندند و غالبا میگویند؛ چه آدمهای احمق و‌بدبختی هستند..، و به حالشان تاسف خورده و دلشان برای حماقت آنها میسوزد، غافل از اینکه خودمان نیز دست کمی از آنها نداریم! چرا؟؟! 

لطفا به شباهتها در ادامه متن توجه نمایید.

بعد از حمله‌ی اعراب و اشغال ایران توسط نیروهای اعراب، مردم ایران رفتار عجیبی پیدا کردند. آنها نام فرزندان خود را محمد، علی، حسین. . . میگذارند، برخی کار را از این فراتر برده و‌ نام غلام ‌علی و غلام حسین می‌گذارند، نیمی از این جماعت هنوز به شهرهای دیدنی ایران سفر نکرده‌اند ولی حتما میروند مکه‌ و کربلا‌. . را زیارت میکنند! با اینکه اصلا عربی بلد نیستند ولی روزی چند بار رو‌ به ساختمانی سیاه رنگ در عربستان به زبان عربی نیایش میکنند. آنهایی که پس از حمله تازیان عرب، مورد اسارت و تجاوز به اجدادشان، دو رگه‌ی عرب-ایرانی شده‌اند یک شال سبز به کمر و کلاهی مشکی حلقه بر سر می بندند تا همه بدانند اینها سید هستند و از پدر عرب بدنیا آمده‌اند و البته به سید بودن خود افتخار کرده و بسی مایه‌ی مباهات.  یک عکس از جوانی خوش سیما با چشم‌هایی درشت، ابروانی کمان و‌ مژه‌هایی بلند در خانه‌شان قاب کرده‌اند و میگویند این عکس علی است و به آن احترام میگذارند! 

هرچقدر هم دیگران عکس واقعی علی را نشانشان میدهند نمی‌پذیرند و میگویند علی زیبا و‌خوش هیکل بود.

نظرات